úvod       aktuality       klub       komentáře      závody       modely       historie       foto-staré       foto-nové      video   


Firma Slot.it představila novou sérii modelů ze závodů DTM. Jde o modely vozu Alfa Romeo 155 V6 Ti v měřítku 1/32, které se zatím dodávají ve dvou verzích. Model továrního auta v červenobílé barevné kombinaci (na fotografiích), se kterým jezdil v roce 1993 Alessandro Nannini a model v oranžové barvě Jägermeisteru, se kterým závodil v roce 1994 Michael Bartels.

Tým Alfa Corse připravil typ 155 pro seriál DTM (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) v roce 1993. Nové auto ve své první sezóně deklasovalo německou konkurenci. Tovární piloti Nicola Larini a Alessandro Nannini vyhráli 12 z 20 závodů a Nicola Larini se s 10 výhrami stal celkovým vítězem šampionátu 1993. Alfa Romeo 155 měla 2,5 litrový motor V6 s atmosférickým sáním, umístěný před přední nápravou, který měl výkon 420 k / 11.500 ot. Šestistupňová sekvenční převodovka, umístěná pro lepší rozložení váhy ve středu auta, poháněla všechna čtyři kola. Pro zvýšení přítlaku mělo auto komplikovanou aerodynamiku umístěnou v předním nárazníku a na bocích auta. Další technická data jsou uvedená v tabulce.



Řidič Alessandro Nannini měl zajímavou a dramatickou kariéru. V roce 1990 jezdil poměrně úspěšně s F1 ve stáji Benetton. Na podzim téhož roku havaroval s vrtulníkem při vyhlídkovém letu. Při havárii mu rotor usekl pravou ruku v zápěstí, ale lékařům se mu jí podařilo přišít. V roce 1992 se Nannini pokoušel o návrat do F1 ve stáji Ferrari, ale formulový vůz nedokázal řídit. K závodům se vrátil v roce 1993 s Alfou Romeo. Na videu je vítězný závod Alfy Romeo na Nordschleife (Nürburgring) 1993. video



Model se dodává sestavený v průhledné výstavní krabičce. Model je tradičně dobře zpracovaný s kvalitně provedenými detaily a perfektním potiskem. Jen barva karoserie mohla být trochu výraznější,protože působí trochu "plastikově" a na testovaném modelu byl na chladiči křivě nalepený znáček Alfy. To jsem ale objevil až při zvětšování fotek, okem to vidět nebylo. Detaily jsou tak dobře zpracované, že například fotky vlečného oka na zádi vozu, by se daly klidně zaměnit za fotky téhož dílu, na skutečném autě. Model je vybavený "inline" držákem motoru (kolmo na zadní osu), který ale nejde zaměnit za jiný typ, což je škoda. Motor je typ V12/4 s černým čelem, pravoúhlý převod 28 zubů je plastový s mosaznou přírubou, mosazný pastorek má 9 zubů. Ostatní rozměry jsou uvedené v tabulce.



Model se testoval na 30 m dřevěné slabě namazané autodráze. První test se jel s modelem vyndaným z krabičky bez úprav. Navzdory charakteristickému zvuku pravoúhlého převodu, tvrdým pneumatikám a poměrně vysoké karoserii byl model stabilní a zajel jedno kolo za 9 vteřin. Další test se jel s obroušenými (nenalepenými) koly a s malým dovážením 2x5 gr na křídlech. Model se výrazně zklidnil a trochu zrychlil, kolo za 8,3 vteřiny. Při větším zrychlení v zatáčkách se začne model smýkat, ale nemá tendenci k převrhnutí. Pro další zrychlení by bylo potřeba změnit převodový poměr a směs pneumatik. Další testy ale nemají smysl, protože model není vhodný pro závody a tak skončí jako "výstavní" v krabičce. (pro porovnání - model upravený pro závody, např. Porsche 962 jede kolo za 6,8 s.)