úvod     aktuality     klub    závody     komentáře     foto-video     modely     burza     historie     fotoarchiv         

Seriál 2024 - Česká Lípa (Z.J.)

V letošním roce pokračujeme v pořádání Seriálu MRC, který bude mít šest závodů. Proti loňskému ročníku došlo k drobným úpravám pravidel. V jeden den se pojedou čtyři samostatné závody s modely kategorie GT1 (prototypy), GT3 (sportovní), Gr.5 (cestovní) a Classic (historické). V každé kategorii se pojede 1 minutová kvalifikace a závod na 4x4 minuty. V kategorii GT3 jsou povolené mechové pneumatiky a převody s modulem 0,4, aby si závodníci mohli připravovat modely pro MR ČR GT3. Do seriálu je zatím přihlášeno 8 modelářů, ale přivítáme i další zájemce, kteří se mohou na další závody přihlásit.

1. závod
2. března se jel první závod, kterého se zúčastnilo šest závodníků. Jednotlivé závody byly vyrovnané a chvílemi i dramatické. Každou kategorii vyhrál jiný závodník a každý vítěz závodu byl nejrychlejší i v kvalifikaci. Závod kategorie GT1 vyhrál po roční přestávce Jiří Hameta ze Slaného s modelem Porsche 911. Jirka v kvalifikaci zajel osobní rekord dráhy časem 5.561 sec. Kategorii GT3 vyhrál domácí Zděněk Jaroš s modelem Viper GTS. V kategorii Gr.5 zvítězil Petr Vymer ze Slaného s modelem BMW M1. Závod v kategorii Classic vyhrála domácí Eva Jarošová s modelem McLaren M6. Za připomenutí stojí dobrý výkon Pavla Wasserbauera v závodě Gr.5, ve kterém dojel s malou ztrátou na třetím místě. Kdyby Pavel věnoval víc času přípravě modelu, mohl vyhrát. Průběh závodů také "zpestřil" Eda Šerber tím, že si zapnul špatně ovladač, který mu trochu ohořel :-).

Po prvním závodě vede průběžné pořadí Eva Jarošová se ziskem 47 bodů. Druhý je Zdeněk Jaroš 41 bodů a na děleném třetím místě jsou se stejným počtem bodů Jiří Hameta a Petr Vymer. Eva před závodem říkala, že po loňském vítězství v Seriálu už nemá motivaci. Její výsledky, jednou první a třikrát druhá, jí ale usvědčují z toho, že jen kecala (holkám se nedá věřit :-).

2. závod
6. dubna se jel druhý závod. Nemoc a společenské povinnosti několika závodníků byly příčinou toho, že se nás opět sešlo šest. Na průběh závodů to ale vliv nemělo. Výsledky na prvních místech v jednotlivých závodech byly vyrovnané a v porovnání se současnou F1 i dramatické :-). Z průběhu závodů stojí za zmínku to, že Pavel Wasserbauer byl v kategorii Gr.5 (cestovní vozy) velmi blízko svému prvnímu vítězství. O vítězství ho připravilo jedno zbytečné vypadnutí, kterého využila "nelítostná" Eva k předjetí a vítězství v závodě. Petr Vymer podal v závodech veteránů výborný, soustředěný výkon a těsně ubránil první místo před dotírajícím Zdeňkem Jarošem. V cíli je od sebe dělilo pouhých 1,5 metru. Petr si po projetí cílem stěžoval na brnění levé ruky, ale infarkt to naštěstí nebyl :-). V kvalifikaci kat. GT1 zlepšil Zdeněk Jaroš rekord dráhy časem 5.317 sec. na jedno kolo.

Kategorii GT1 (prototypy) vyhrál Zdeněk Jaroš před Evou Jarošovou a třetí byl Petr Vymer, všichni s modely Porsche 911. Kategorii GT3 (sportovní) vyhrál také Z.Jaroš před Michalem Beránkem a třetí skončila E.Jarošová, všichni s modely Viper GTS. Kategorii Gr.5 (cestovní) vyhrála Eva Jarošová před Pavlem Wasserbauerem a třetí skončil Petr Vymer, všichni BMW M1. Kategorii Classic vyhrál Petr Vymer s modelem Matra Simca 670 před Z.Jarošem a třetí byla Eva Jarošová, oba McLaren M6.
Po dvou závodech vede průběžné pořadí seriálu Eva Jarošová se ziskem 93 bodů. Druhý je Zdeněk Jaroš, který má 88 bodů. Na třetím místě je Petr Vymer 82 bodů a na čtvrté místo postoupil Pavel Wasserbauer 70 bodů.

3. závod
11. května se jel třetí závod, na kterém jsme se poprvé sešli v kompletní sestavě. Závody i guláš byly jako obvykle dobré, jen já blbě namazal dráhu, proto se jezdilo pomaleji. Výsledky na prvních místech v jednotlivých závodech byly vyrovnané. Nejmenší rozdíl byl v kategorii Gr.5, kterou vyhrál Eda Šerber o půl metru před Jirkou Hametou. Také závod s modely Porsche 911 GT1 byl pěkně srovnaný. 1.Šerber 153 kol,  2.Jarošová 152 kol,  3.Vymer 151 kol,  4.Hameta 150 kol,  5.Jaroš skoro 149 kol. Kategori GT3 vyhrál Jiří Hameta před Pavlem Wasserbauerem, třetí skončil Michal Beránek. Eva Jarošová byla nejrychlejší ve třech kvalifikacích (GT1, GT3, Classic) a vyhrála závod "veteránů" před Jirkou Hametou a Edou Šerberem. Za zmínku ještě stojí to, že Petr Liška z Prahy zajel v kvalifikaci závodu GT1 svůj osobní rekord časem 5.891 sec. na jedno kolo.
Po třech závodech vede průběžné pořadí seriálu Eva Jarošová se ziskem 93 bodů. Druhý je Zdeněk Jaroš, který má 88 bodů. Na třetí místo postoupil Jiří Hameta 84 bodů a čtvrtý je Petr Vymer 82 bodů.

4. závod
29. června se jel čtvrtý závod, kterého se zúčastnilo 8 modelářů. Poprvé u nás startoval "nováček" Jaroslav Tolar z Mostu, který si přijel vyzkoušet, jak se závodí s modely na gumových pneumatikách :-) Počasí nám tentokrát nepřálo, celou sobotu bylo horko a dusno. Kolem poledne přemohlo vedro i klimatizaci a tak byla atmosféra závodů doslova žhavá. Automodeláři jsou ale odolní a tak to na sportovní výkony nemělo vliv. Výsledky na prvních místech v jednotlivých závodech byly celkem vyrovnané, což potvrzuje fakt, že v každé kategorii byl jiný vítěz. Další zajímavostí bylo, že závody s modely Classic a Gr.5 byly rychlejší, než závod s modely GT1. První závod GT1 (prototypy) vyhrál Petr Vymer s modelem Porsche 911, před Evou Jarošovou a Jiřím Hametou. Závod kategorie GT3 (sportovní) vyhrál Jiří Hameta s modelem Viper GTS, druhý skončil Zdeněk Jaroš a třetí byl Eduard Šerber. Závod s modely Gr.5 (cestovní) vyhrál Eduar Šerber s modelem BMW M1, druhý dojel Petr Vymer a třetí skončil Zdeněk Jaroš. Poslední závod s modely historických aut vyhrál nečekaně Zdeněk Jaroš s modelem Chaparral 2F, před Jiřím Hametou a Evou Jarošovou. Eva Jarošová tentokrát nevyhrála žádný závod, ale vynahradila si to nejrychlejšími časy ve třech kvalifikacích. V průběžném pořadí seriálu se nic nezměnilo. Po čtyřech závodech stále vede Eva Jarošová se ziskem 139 bodů, druhý je Zdeněk Jaroš 131 bodů. Na třetím místě je Jiří Hameta se 123 body a o bod méně má Petr Vymer.