úvod     aktuality     klub    závody     komentáře     foto-video     modely     burza     historie     fotoarchiv         

Seriál 2023 - Česká Lípa (Z.J.)

Po šesti letech pořádání závodů, které se jezdily s jedním modelem, jsme se rozhodli pro rok 2023 změnit formát závodů. V anketě mezi modeláři vyhrála verze více kratších závodů s několika modely. Konečná verze jsou tři závody s modely kategorie Gr.5 (cestovní), Classic (historické) a GT (sportovní), ve které se střídají modely GT1 a GT3. V každé kategorii se jede kvalifikace na 1,5 minuty a závody na 4x5 minut. Mezi jednotlivými závody jsou přestávky pro přípravu modelů. Výsledky jednotlivých závodů se bodují, na konci roku se každému škrtne nejhorší výsledek a bude vyhlášený vítěz. Závody v tomto formátu se zatím osvědčily, i když někteří modeláři mají problém s přípravou tří modelů, ale to se určitě během roku zlepší.

1. závod
25. února se jel první závod a proběhl přibližně podle našich představ, jen závodníků přijelo málo. Jednotlivé závody probíhaly celkem svižně a jsou tak akorát dlouhé, aby to nebyla nuda. Na první závod byla nejlépe připravená domácí Eva Jarošová. Vyhrála dvě kategorie Gr.5 (BMW M1), Classic (McLaren M6) a v kategorii GT1 (Porsche 911) skončila druhá. Nejrychlejší kategorii GT1 vyhrál Eduard Šerber s modelem Porsche 911. Bylo to jeho první vítězství na českolipské autodráze, kterým si zajistil vytouženou "osobní" židli v depu. Celkovým vítězem závodu se stala Eva Jarošová (38 bodů) před Eduardem Šerberem (33 bodů). Celkově třetí byl Zdeněk Jaroš (33 bodů) a čtvrtý skončil Vladimír Kuchař (26 bodů).

2. závod
8. dubna se jel druhý závod, který opět vyhrála domácí Eva Jarošová. Získala maximální počet bodů (42), když vyhrála všechny tři kvalifikace i všechny tři závody (GT3 - Viper, Gr.5 - BMW M1, Classic - McLaren M6). Eduard Šerber byl dvakrát druhý v kategoriích GT3 (Viper) a Gr.5 (BMW 320) a jednou třetí s modelem McLaren M6. Celkem získal 32 bodů a udržel si druhé místo v průběžném pořadí. Celkově třetí byl Zdeněk Jaroš, který získal 31 bodů za jedno druhé a dvě třeti místa. Na čtvrtém místě skončil Jiří Hameta (27 bodů), který ale vynechal první závod.

3. závod
27. května se jel třetí závod. Sešlo se nás devět a tak jsme jezdili ve třech skupinách. Vítězem se stal domácí Zdeněk Jaroš. V nejrychlejší kategorii GT1 zajel nový rekord dráhy časem 5.587 sec. a získal 39 bodů za dvě vítězství v kategoriích GT1 (Porsche 911) a Gr.5 (BMW 320) a za druhé místo v kategorii Classic (Porsche 908). Na druhém místě skončila Eva Jarošová, která získala za dvě druhá a jedno třetí místo 33 bodů. Vladimír Kuchař si vyjezdil 32 bodů za vítězství v kategori Classic (McLaren M6) a za jedno třetí a čtvrté místo. Čtvrtý skončil Eduard Šerber (28 bodů), který byl trochu pomalejší, než obvykle. Za zmínku stojí páté místo Pavla Wasserbauera (23 bodů), který už mívá lépe připravené modely než měl v minulosti. V polovině seriálu je na prvním místě Eva Jarošová 80 bodů, druhý je Zdeněk Jaroš 72 bodů a třetí Eduard Šerber 65 bodů.

4. závod
17. června se jel čtvrtý závod a sešlo se nás tentokrát málo. Celkovým vítězem se stal Vladimír Kuchař, který vyhrál všechny kategorie (GT3 - Viper, Gr.5 - BMW M1, Classic - Porsche 917). Kuchař má v celkovém pořadí seriálu 98 bodů a postoupil na třetí místo. Eva Jarošová byla dvakrát druhá (Gr.5 a GT3) a jednou čtvrtá (Classic) a je v seriálu na prvním místě se 113 body. V kategorii GT3 zajela Eva s modelem Viper rekord dráhy časem 5.757 sec. Třetí místo obsadil Eduard Šerber, který byl dvakrát třetí (Gr.5 a Classic) a jednou čtvrtý (GT3), ale v celkovém pořadí seriálu si o jedno místo pohoršil. Na čtvrtém místě skončil Petr Vymer, který byl druhý v kategorii Classic s modelem Matra 670. Kdyby Petr nepokazil kvalifikaci a startoval v první skupině mohl poprvé vyhrát, ale i tak to byl zatím jeho nejlepší výsledek na českolipské dráze.

5. závod
16. září se uskutečnil pátý závod a byly to tentokrát napínavé závody. Událostí číslo 1 bylo to, že Petr Vymer vyhrál svůj první závod a získal tím "osobní" místo v depu závodníků. V kvalifikaci se ve všech třech kategoriích zlepšily rekordy dráhy a Eva Jarošová zlepšila v kategorii GT1 absolutní rekord dráhy časem 5.548 sec. na jedno kolo. Úroveň a rychlost modelů se postupně vyrovnává, výsledky jsou těsné a kvalifikace (rozdělení do skupin) začíná být důležitá část závodu. Celkovým vítězem závodů se stal Petr Vymer ze Slaného, který získal celkem 34 bodů. Byl jednou první v kategorii Classic (Matra 670), v kategorii Gr.5 (BMW M1) byl druhý a v kategorii GT1 (Porsche 911) skončil třetí. Na druhém místě skončil domácí Zdeněk Jaroš a třetí byla domácí Eva Jarošová, která vede se 146 body celkové pořadí seriálu.

6. závod
4. listopadu se uskutečnil šestý závod Seriálu 2023. Vítězem závodu se stal Eduard Šerber, který získal do celkového hodnocení seriálu 34 bodů za jedno první místo v kategorii GT3 (Viper) a za dvě třetí místa v kategoriích Gr.5 (BMW 320) a Classic (McLaren M6). V kategorii GT3 také zlepšil rekord dráhy časem 5.718 sec. na jedno kolo. Druhý skončil Zdeněk Jaroš (33 bodů) a třetí byla Eva Jarošová (31 bodů). Michal Beránek z Ústí nad Labem vyhrál závod kategorie Gr.5 (cestovní vozy) s modelem BMW M1. Bylo to jeho první vítězství na českolipské dráze a získal tím také osobní místo v depu závodníků.
Před posledním závodem už je rozhodnuto o vítězi Seriálu, kterým bude Eva Jarošová. Závodit se bude ještě o druhé a třetí místo mezi Eduardem Šerberem a Zdeňkem Jarošem, ale Eda musí vyhrát všechny tři kategorie. Také boj o čtvrté a páté místo bude napínavý. Petr Vymer a Vladimír Kuchař mají před posledním závodem stejně bodů a tak o jejich konečném pořadí rozhodne aktuální forma a to, kdo z nich bude mít pevnější nervy.

7. závod
25. listopadu se uskutečnil poslední závod Seriálu 2023. Při závodech bylo dosaženo několika rekordů. Zdeněk Jaroš zlepšil v kategorii GT1 (Porsche 911) rekord dráhy časem 5.455 sec. na jedno kolo. Eduard Šerber zlepšil rekord v kategorii Gr.5 (BMW M1) časem 5.695 sec. a v kategorii GT1 zajel nejrychlejší závod v historii dráhy s průměrným časem na kolo 5.90 sec. Vítězem posledního závodu se stal Eduard Šerber, který získal do celkového hodnocení seriálu 41 bodů za tři první místa a dva nejrychlejší časy v kvalifikaci. Druhý byl Vladimír Kuchař, který získal 30 bodů a třetí skončil Petr Vymer s 28 body.

O celkovém vítězi Seriálu 2023 bylo rozhodnuto už před závodem. Vyhrála Eva Jarošová s 209 body, která vedla celkové pořadí od prvního závodu. Závodníci na druhém a třetím místě měli shodně 197 bodů. Eduard Šerber dobrými výsledky v posledních závodech vyrovnal bodovou ztrátu na Zdeňka Jaroše a při stejném počtu bodů rozhodoval o konečném pořadí počet vítězství v průběhu sezóny. Těch měl Eduard Šerber o jedno víc než Zdeněk Jaroš a proto skončil na druhém místě. Na čtvrtém a pátém místě byly výsledky také těsné. Vladimír Kuchař a Petr Vymer měli před závodem stejně bodů. O celkovém pořadí rozhodl výsledek posledních závodů, ve kterých byl o dva body úspěšnější Vladimír Kuchař a byl celkově čtvrtý. Petr Vymer ze Slaného skončil pátý. Na závěrečné poradě závodníků jsme se shodli, že seriál závodů byla docela dobrá zábava a že budeme po drobných úpravách pravidel příští rok pokračovat.