úvod     aktuality     klub    závody     komentáře     foto-video     modely     burza     historie     fotoarchiv         

Den veteránů 2021 - 19.3.2022 - Česká Lípa (Z.J.)

V sobotu 19. března jsme po dlouhé přestávce dokončili loňskou závodní sezónu pátým ročníkem závodu Den veteránů. Při psaní výsledkové listiny jsem si také uvědomil, jak se změnilo složení účastníků našich závodů. Ze závodníků, kteří se účastnili závodů před pěti lety jsme zbyli jen dva, já a Eva, jinak jsou všichni noví. Do účasti jako obvykle zasáhla nemoc, proto nás bylo na startu jen osm a poprvé u nás startoval Petr Liška z Prahy. Bylo nás sice méně, ale na kvalitu závodu to vliv nemělo. Proti minulému závodu se trochu zrychlilo a Daniel Hameta v kvalifikaci zlepšil rekord kategorie Classic. Zastoupení modelů bylo docela pestré, Porsche 908, Matra 670, Alfa Romeo 33, nejvíc bylo modelů McLaren M6. Definitivně skončila dominance modelu Slot.it Matra 670, který vyhrál první tři ročníky "veteránů".

Závod začal dvouminutovou kvalifikací, ve které se soutěží o nejlepší čas na jedno kolo. Kvalifikaci vyhrál Daniel Hameta ze Slaného rekordním časem 5.864 sec. a nikdo další se už pod 6 vteřin nedostal. Druhý skončil Zdeněk Jaroš, třetí Vladimír Kuchař, čtvrtý byl Eduard Šerber a to bylo také složení první skupiny. Ve druhé skupině byl pátý z kvalifikace Jiří Hameta, až šestá byla překvapivě Eva Jarošová, sedmý byl "nováček" Petr Liška a skupinu uzavíral Petr Marxgut.

První část závodu se jela na 4x5 minut a nic mimořádného se nestalo. Jediné "narušení" závodu bylo krátké přerušení jízdy pro neodkladný telefonát Jirky, ale nikdo neprotestoval a tak jsme se celkem v poklidu dostali k polední přestávce a tradičnímu guláši. Pro hlavní část závodu na 4x10 minut se složení skupin nezměnilo, ale podle těsných výsledků dopolední části závodu se dalo předpokládat, že boj o první místo bude dramatický. Závod ale probíhal nezvykle klidně, všichni jezdili téměř bez vypadávání a dráha se vypínala jen vyjímečně.

Po první desetiminutové jízdě byl ve vedení V.Kuchař 93 kol, druhý Z.Jaroš 92 kol, D.Hameta a E.Šerber měli 91 kol a E.Jarošová 90 kol. Po druhé jízdě vedl Z.Jaroš 187 kol, D.Hameta a V.Kuchař měli shodně 185, čtvrtá byla E.Jarošová 183 kol a Eda Šerber se propad na páté místo. Po třetí jízdě stále vedl Z.Jaroš 279 kol, o kolo méně měl D.Hameta. E.Jarošová a V.Kuchař měli shodně 276 kol.

V poslední jízdě se dotáhl D.Hameta na Z.Jaroše a dlouho jezdili vedle sebe. O vítězství rozhodla až malá nepozornost D.Hamety, který několik kol před koncem vypadl a ztrátu už nedohonil. Výsledkem 373 kol zvítězil domácí Zdeněk Jaroš o necelé kolo před Danielem Hametou ze Slaného. Třetí dojel Vladimír Kuchař 367 kol o 10 metrů před Evou Jarošovou.

Z průběhu závodu je patrné, že v kategorii Classic začíná éra modelů Thunderslot. Modely mají výborné jízdní vlastnosti, je možné používat "krabičkové" podvozky a jejich úprava pro závody není náročná. Také se v současnosti do prodeje dostávají nové komerční motory ShortCan od firmy Cahoza (Josef Hájek), které měly při testech stabilnější a větší výkon. Dá se tedy očekávat další výkonnostní posun v kategorii Classic.

podrobné výsledky jsou pod záložkou "závody" Den veteránů