úvod     aktuality     klub    závody     termíny     komentáře     fotogalerie     modely     historie     fotoarchiv    chat         

KLUBOVKA - 6.10.2018 - Česká Lípa (Z.J.)
V sobotu 6.října jsme uspořádali pro místní i přespolní závodníky druhý klubový závod v kategoriích GT, Gr.5, Gr.C a Classic. Bylo krásné, slunečné podzimní počasí, které ocenili především kuřáci. Cigaretka u zahradního jezírka je opravdové potěšení. Sešlo se nás tentokrát 11 (tři skupiny), což je ideální stav. Jedna skupina závodí, druhá nasazuje a třetí odpočívá. Jednotlivé závody se jely na 4x3 minuty a před každou kategorií byl 2 minutový "zahřívací" trénink, před kterým proběhla přejímka. Do další kategorie se závodníci přeskupili podle výsledku předchozího závodu. Závod měl plynulý průběh bez zbytečných prodlev. Jediná úprava programu pro příští závody bude, že po dvou kategoriích uděláme delší "polední" přestávku na občerstvení.

Závody v jednotlivých kategoriích byly proti první Klubovce velmi vyrovnané. Například v kategorii Gr.5 ujeli za 12 minut první dva závodníci 101 kol a závodníci na dalších 5ti místech ujeli 99 kol. O výsledku mezi třetím a sedmým místem rozhodovaly jen metry, konkrétně pouhých 16,1 m (asi polovina délky dráhy). Na základě této zkušenosti zpřísníme pro příští závody podmínky při přemístění modelů mezi jednotlivými jízdami. A to tak, že závodník bude povinen označit místo dojetí značkou (jmenovkou), aby se zaručilo, že bude do další jízdy startovat přesně z místa kam dojel. Nemyslíme si, že někdo "švindluje" úmyslně, ale v závodním "stresu" se často stává, že závodník zapomene, kde s modelem zastavil.

Tři události z průběhu závodu stojí za zvláštní zmínku. První "událostí" bylo, že Standa Němeček tentokrát nevyhrál všechny kategorie. Druhou událostí byl výkon nejmladšího účastníka závodu Vítka Zedníčka (16 let). Vyhrál nejrychlejší kategorii Gr.C a zajel v průběhu závodu absolutní rekord dráhy na jedno kolo. Také výkon nejstaršího závodníka Vladimíra Kuchaře (69 let) v kategorii Gr.5 je hodný obdivu. Poslední závod tohoto typu (veřejňák) jel v minulém století v roce 1979 na autodráze v Karl Marx Stadtu (dnes Chemnitz). V sobotu startoval po hodinovém tréninku ve všech čtyřech kategoriích. S půjčeným BMW M1 dojel na třetím místě a zajel navíc nejrychlejší čas v této kategorii 6.620 sec. na jedno kolo.

Úvodní kategorii GT vyhrál Standa Němeček z Hradce Králové, druhý byl domácí Zdeněk Jaroš a třetí Patrik Aulický z Č.Lípy. (Byl jsem rozhodnutý tuto kategorii tentoktrát vyhrát, v tréninku jsem jezdil časy kolem 6,0 vteřin. V závodě jsem ale jedním zbytečným vypadnutím pod mostem ztratil jedno kolo a tak se mi Standu opět nepodařilo porazit :-).

Kategorie Gr.5 byla velmi vyrovnaná. Sedm závodníků mělo šanci na vítězství, ale Standa Němeček měl nejlepší "nervy" a tak závod vyhrál. Druhý byl o půl kola Zdeněk Jaroš a třetí dojel Vladimír Kuchař. Na dalších čtyřech místech byli závodníci "namačkáni" ve 12 metrech.

Nejrychlejší kategorii Gr.C vyhrál nejmladší účastník závodu Vítek Zedníček a v průběhu závodu zajel čas 5.933 vteřin na jedno kolo, což je současný absolutní rekord českolipské autodráhy. Těsně druhá byla po precizním výkonu na krajních drážkách Eva Jarošová (tak jsem Evu ještě jezdit neviděl :-), ale na Vítka to nestačilo. Třetí dojel Standa Němeček.

Kategorii Classic vyhrál Standa Němeček, druhý byl Zdeněk Jaroš a třetí dojel domácí Patrik Aulický. Patrik jezdí velmi rychle a jeho výkony mohly být lepší. Stále ale "doplácí" na nedostatek zkušeností. K dosažení lepšího výsledku (vítězství) musí zapojit i hlavu a nesmí zapomínat, že na krajních drážkách se nezávodí. Na červené a zelené dráze je důležité odjet sice rychlou, ale především pravidelnou jízdu bez vypadnutí. Bez toho se závod vyhrát nedá.

Protože "Klubovka" se všem líbí, uvažujeme o tom, že budeme příští rok pořádat několik závodů tohoto typu. Výsledky jednotlivých závodů se budou sčítat a na konci roku by se vyhlašoval celkový vítěz i vítězové v jednotlivých kategoriích. Klubovka by měla sloužit také jako trénink na seriál Slot.it (pokud se pojede ?). Stavební pravidla budou podobná pravidlům seriálu "Slot.it", ale budou trochu volnější a některé kategorie (Classic a GT) budou doplněné o další značky modelů, aby bylo pestřejší startovní pole. Stavební pravidla konzultujeme s dalšími modeláři, Standou Němečkem, Jirkou Hametou, Mirkem Šostkem,... aby jsme navrhli "formát" závodu, který by vyhovoval většině účastníků. Propozice "Klubovky" a termíny závodů na příští rok dáme na web v dohledné době.

podrobné výsledky jsou pod záložkou "závody" KLUBOVKA