úvod     aktuality     klub    závody     termíny     komentáře     fotogalerie     modely     historie     fotoarchiv    chat         

2.4 hodin - 18.8.2018 - Česká Lípa (Z.J.)
Druhý ročník vytrvalostního závodu týmů "2.4 hodin" jsme původně nechtěli pořádat. Naše "domácí" autodráha je na dlouhý závod krátká a také jsou problémy se sestavováním posádek. Když se o našem úmyslu, že závod nechceme pořádat, dozvěděl vítěz minulého ročníku Laco Koterba, napsal nám něco v tom smyslu "...keď konečne niečo vyhrám, tak to chcete zrušiť..?!" Proti tomu se nadalo nic namítnout, dali jsme se tedy přemluvit a konal se druhý ročník 2.4 hodinovky. Ještě doplním, že Laco vyhrál podruhé, takže dobře věděl proč chce, aby se závod uskutečnil :-).

Vytrvalostní závod dvoučlenných týmů, se jel na 4x36 minut (2.4 hodiny). Závodilo se s modely Slot.it Gr.C (prototypy závodních aut "LeMans"). Na startu se sešlo stejně jako v minulém ročníku 7 posádek z Revúce, Púchova, Jablonného v Podještědí, Hradce Králové, Mostu a České Lípy. Proti minulému ročníku se na poslední chvíli změnilo složení posádek klubů MAC Revúca a MRC Česká Lípa. Domácí Eva Jarošová nestartovala kvůli pochroumané noze s Radem Johanem a tak závodníci z Revúce Johan/Koterba vytvořili jednu posádku. "Horký" favorit závodu nebyl žádný. Na vítězství mohlo tentokrát "papírově" dosáhnout asi pět týmů, takže se dal očekávat dramatický závod s těsnými výsledky.

Závodit se začalo v sobotu úderem desáté hodiny. 2 minutovou kvalifikaci, ve které se soutěží o nejlepší čas na jedno kolo a týmy se podle toho rozdělí do skupin, vyhrála domácí posádka Jarošová/Jaroš. Druhá byla posádka Johan/Koterba, třetí byl tým Němeček/Kačírek a poslední se do skupiny "A" dostal "smíšený" česko-slovenský tým Veselý/Kumičak. Další posádky startovaly ve skupině "B".

Závod měl podle předpokladu napínavější průběh než loňský ročník. Po první 36 minutové jízdě byl v čele tým Němeček/Kačírek, druhý se ztrátou 2 kol byl slovenský tým Johan/Koterba, třetí tým Šostek/Zajíček už měl ztrátu 11 kol na vedoucí tým a na čtvrtém místě byla překvapivě posádka složená z "nováčků" Aulický/Mitscherling.

Po dalších 36 minutách navýšila posádka Němeček/Kačírek náskok na 5 kol na tým Koterba/Johan, který se v té chvíli dělil o druhé místo s posádkou Šostek/Zajíček. Na čtvrté místo se dotáhl domácí tým Jarošová/Jaroš, který poslechl radu Standy Němečka a zvýšil napětí na 14V. To přineslo jako bonus nejrychlejší kolo v závodě 5.987 sec. což je také absolutní rekord dráhy.

Po třetí jízdě se změnilo pořadí v čele závodu. Rado Johan konečně zrychlil a Laco Koterba se konečně uklidnil. Začali jezdit rychlá kola a "odskočili" týmům na druhém místě o 14 kol. O druhé místo se dělily posádky Němeček/Kačírek a domácí Jarošová/Jaroš. Na čtvrtém místě byla posádka Kumičak/Veselý, která výrazně zrychlila proti začátku závodu. V druhé polovině závodu začaly mít technické problémy posádky, které podcenily přípravu modelů. Tým Němeček/Kačírek přemazal kola a měl problémy s ovladatelností modelu, mladíkům Zedníček/Antoško odpadl kabel od vodítka a tým Šostek/Zajíček měl problémy s motorem. Na skupinu "B" byl chvílemi žalostný pohled, protože po dráze jezdilo dlouhou dobu jen jedno autíčko.

V poslední jízdě už tým Johan/Koterba pouze kontroloval svoje vedení. Na dalších místech to ale bylo dramatické. Tým Němeček/Kačírek kvůli problémům s pneumatikami stále zpomaloval a tak se na druhé místo dostala domácí posádka Jarošová/Jaroš. Ze čtvrtého místa doslova letěla dopředu posádka Kumičak/Veselý. Před koncem závodu předjeli o tři kola Němečka/Kačírka a myslím, že Eva byla ráda, že závod skončil ve chvíli, kdy měla na Martina Kumičaka ještě 2 kola náskok.

Všichni jsme si oddechli, když po 144 minutách (2,4 hodiny) závod skončil. Vzhledem k velkému horku trvalo tentokrát trochu déle, než vychladly emoce některých závodníků, kteří dopadli hůř, než čekali. Vyhlášení výsledků a předávání cen proběhlo bez Alenky Kuchařové rychle a bez polibků. Na závěr bych chtěl poděkovat kamarádovi Karlu Musilovi za to, že proseděl v horkém letním počasí celý den u počítače a sledoval, jak se pár zpocených bláznů honí po autodráze. Také musím poděkovat "náhradní" barmance Barboře za obsluhu a zásobování. Myslím, že Barboru navzdory její malé postavě nikdo za barem nepřehlédl :-).

Při porovnávání letošního a loňského ročníku je zajímavé, že letošní závod byl pomalejší i když to tak nevypadalo. Minulý rok posádka Koterba/Jaroš odjezdila celý závod na 10V, ale přesto najela celkem o 19 kol víc než letošní vítěz. My pořadatelé, stejně jako po prvním ročníku, řešíme otázku, zda budeme příští rok pořádat další ročník. Je to sice za dlouhou dobu, ale už teď jsme rozhodnutí, že pokud se pojede třetí ročník, bude omezený počet posádek. To znamená maximálně 6 posádek, tak aby jela pouze jedna skupina v režimu "pauzy". Na úplný závěr ještě připomínám, že další závod v České Lípě bude "Den veteránů", který je naplánovaný na 3. listopadu.

podrobné výsledky jsou pod záložkou "závody" 2.4 hodin