úvod     aktuality     klub    závody     komentáře     foto-video     modely     burza     historie     fotoarchiv         

KLUBOVKA - 28.7.2018 - Česká Lípa (Z.J.)
V sobotu 28. července jsme uspořádali první klubový závod v kategoriích GT, Gr.5, Gr.C, Classic a DTM. Pro pořádání závodu tohoto typu jsme měli několik důvodů. Jedním z nich byla dlouhá přestávka mezi závody seriálu Slot.it. Dalším důvodem bylo to, že přemýšlíme nad pořádáním podobných klubových závodů v příštím roce pro "místní" závodníky, kteří nemohou jezdit na vzdálené závody seriálu Slot.it. Také jsme chtěli vyzkoušet trochu jiný způsob organizace závodu proti seriálu, aby byly menší "prostoje" mezi jednotlivými kategoriemi. Zkouška dopadla docela dobře, závod měl celkem plynulý průběh a zdálo se, že se závodníci pobavili, což by měla být podstata pro taková setkání automodelářů. I nám, pořadatelům, se závod líbil a tak začneme připravovat propozice Klubovky. Předběžně můžu prozradit, že plánujeme asi 5-6 závodů. Stavební pravidla budou mít drobné změny proti pravidlům seriálu Slot.it, budou trochu jednodušší. Závodníci se budou hodnotit jak celkově, tak i v jednotlivých kategoriích a snad budou na konci roku i nějaké ceny pro nejlepší.

Závod se vyznačoval dvěma faktory. Prvním bylo příšerné horko a druhým byl Standa Němeček. Horko se dalo se zatnutými zuby a dodržováním pitného režimu vydržet, ale proti Standovi žádná opatření nepomáhala. Standa vyhrál všechny kategorie a ještě to doplnil absolutním rekordem na jedno kolo. V kategorii Gr.C zajel čas 6.086 sec. a kdyby bylo trochu chladněji a mazání na dráze více lepilo, tak by určitě podjel 6 vteřin. To je výkon, který nám ostatním přinesl mnoho látky k přemýšlení (jak to ten chlap vlastně dělá :-). Tímto výkonem se také Standovi splní přání a bude uvedený na nástěnce rekordů. Během závodu si totiž několikrát stěžoval "...jakto, že nejsem na žádné nástěnce..."

Sešlo se nás pouze 8 a z "přespolních" přijel Jirka Hameta ze Slaného a již zmíněný Standa Němeček z Hradce Králové. Ing. Karel Musil (časoměřič) si procvičil zadávání závodníků do programu. Závod v pěti kategoriích byl pro nás nový, protože jsme zatím pořádali závody pouze pro jednu kategorii. Jednotlivé závody se jely na 4x3 minuty a před každým závodem byl 3 minutový "zahřívací" trénink, který se ale neosvědčil a pro příště bude zkrácený. Tříminutové jízdy jsou tak akorát a dvouminutové přestávky jsou také dobré. Závodníci si mohou bez zbytečného spěchu připravit model pro další jízdu. Osvědčila se také přejímka prováděná ve chvíli, kdy už byly modely na startu. Do další kategorie se závodníci přeskupili podle výsledku předchozího závodu. I toto se osvědčilo, rozdělení do skupin pro další závod je jasné okamžitě po vytištění výsledků.

Závody začaly kategorií GT, kterou vyhrál Standa Němeček, druhý byl Zdeněk Jaroš a třetí Zdeněk Zajíček. Standa nám ujel o pět kol, na dalších místech už byly výsledky těsnější.

V kategorii Gr.5 už to bylo trochu napínavější. "Cesťáci" jsou oblíbená kategorie Evy Jarošové (vyhrála letošní Siluety) a tak se celý závod přetahovala se Standou o první místo. Ale Standa byl k neporažení. Evu to dohnalo dokonce k tomu, že začala jezdit na 14V místo obvyklých 12V, ale ani tak Standovi nestačila a skončila druhá o jeden a půl kola. Třetí dojel s větší ztrátou Zdeněk Jaroš.

V nejrychlejší kategorii Gr.C to bylo jasné. Standa Němeček vyhrál o 7 kol před Jirkou Hametou a třetí byla Eva Jarošová. Standa navíc zajel absolutní rekord na jedno kolo 6.089 sec.

Kategorie Classic byla opět klasická. Vyhrál Standa Němeček, druhá byla Eva Jarošová, třetí Zdeněk Jaroš.

Kategorii DTM jsme doplnili o Daytony. V DTM byl nejlepší Standa Němeček, druhý, se ztrátou 6 kol skončil Mirek Šostek a třetí byla Eva Jarošová. Doplňkovou kategorii Daytona vyhrál Zdeněk Zajíček před Jirkou Hametou a Martinem Veselým.

Byl jsem zvědavý na výkon nováčka (mého "žáka") Patrika Aulického, který jel svůj druhý závod. V pátečním tréniku byl na prostředních drahách velmi rychlý. S GTéčkem zajel čas pod 6,3 vteřiny. Myslím, že při závodě objevil dvě nové věci. První bylo to, že trénink a závod jsou velmi rozdílné události. Druhý objev učinil v tom, že je velký rozdíl mezi jízdou na prostřední a krajní dráze. Ale jeho výkon byl dobrý, čtvrté místo v kategorii Classic s Alfou Romeo a dvě šestá místa v dalších kategoriích.

podrobné výsledky jsou pod záložkou "závody" KLUBOVKA