GT Cup 2021 - 7.8.2021 - Česká Lípa (Z.J.)
V sobotu 7.srpna jsme uspořádali nový typ závodu GT Cup. Byly to dva samostatné závody s modely sportovních vozů. Tímto závodem jsme nahradili
vytrvalostní závod týmů 2,4 hodin, který jsme pořádali v minulých letech. Ke změně jsme se rozhodli především z důvodu obtížného sestavování týmů,
protože i u jednotlivých závodníků je těžké najít volný termín. Závodem GT Cup jsme navázali na dávnou historii pohárových závodů GT Česká Lípa,
které klub začal pořádat v roce 1978 s modely C2/32 a C2/24 (později G7). Z těchto závodů se postupně vyvinul seriál závodů Grand Prix, který byl
velmi prestižní a zúčastňovalo se ho velké množství československých i zahraničních modelářů (víc informací o závodech GT je v historii
závody GT ).
|
Závodit se začalo v doplňkové kategorií GT1. Kvalifikaci, ve které se závodí o čas na jedno kolo vyhrál domácí Zdeněk Jaroš časem 5.614 sec.
kterým zlepšil absolutní rekord dráhy. Druhá byla Eva Jarošová 5.891 sec. Na třetím místě byl Daniel Hameta ze Slaného časem 5.907 sec. a čtvrtý v kvalifikaci skončil
Tomáš Mitscherling 5.966 sec. Nikdo další se už pod šest vteřin nedostal.
Podle dosažených časů se závodníci rozdělili do skupin pro vlastní závod, který se jel "postupovým" způsobem. První jízda, byla na 4x5 minut a jeli
ji všichni závodníci. Druhou jízdu na 4x4 minuty jeli také všichni, ale do závěrečného finále na 4x3 minuty postoupili už jen čtyři nejrychlejší.
Závodníci se měnili ve skupinách podle dosažených výsledků, ale změn nebylo mnoho.
Do finále postoupili čtyři nejrychlejší závodníci Eva Jarošová, Daniel Hameta, Gérard Caupén a Zdeněk Jaroš. Ve finále se jelo rychle,
ale téměř bez vypadávání a vypínání dráhy. Průběh finále byl celkem nudný :-), Eva si vzpoměla na své závodnické mládí a od startu až do cíle vedla.
V každé jízdě o trochu navyšovala náskok, který byl v cíli 3 kola. Daniel se po celé finále "přetahoval" s Gérardem o druhé místo.
V cíli byl o 11 metrů úspěšnější Daniel Hameta a tak Gérard Caupéne skončil třetí. Čtrvrtý Zdeněk Jaroš byl o dvě kola pomalejší.
Při polední přestávce, vyplněné tradičním gulášem, pivem a u kuřáků také cigaretkou, si závodníci odpočinuli před hlavní částí závodu.
Závod kategorie GT3 se jel stejným způsobem, jako dopolední závod s modely GT1, ale konečné výsledky byly víc vyrovnané. Kvalifikaci vyhrála Eva Jarošová časem 5.953,
druhý byl Daniel Hameta 5.966 sec. na třetím místě Gérard Caupéne 5.983 a čtvrtý skončil Zdeněk Jaroš časem 6.065 sec.
V první jízdě se nestalo nic mimořádného a tak závodníci postoupili bez změny do druhé jízdy. Ve druhé jízdě podala Eva vlažný výkon a ve finále
ji nahradil Jiří Hameta. O postupu mezi Evou a Jirkou rozhodl velmi malý rozdíl, pouhých 1,5 metru.
Do finále postoupili Daniel a Jiří Hameta, Gérad Caupéne a Zdeněk Jaroš, takže síly byly rozložené tak půl na půl. Po první jízdě měli Danilel a Jiří Hameta
shodně 28 kol, Gérard a Zdeněk měli shodně 27 kol. Po druhé jízdě byl stav stále vyrovnaný. Daniel 56 kol, Jiří 56 kol, Zdeněk 56 kol a Gérard 55 kol.
Ve třetí jízdě Daniel trochu zrychlil a najel na ostatní náskok 2 kola. Jiří, Gérard a Zdeněk měli shodně 83 kol. V poslední jízdě udržel Daniel Hameta vedení
a zvítězil s náskokem jednoho kola. Na dalších místech to bylo těsné a o pořadí rozhodovaly pouhé metry. Druhý skončil Zdeněk Jaroš o 1,8 metru před Gérardem Caupénem.
Čtvrtý skončil o jedno kolo Jiří Hameta.
Následovalo vyhlášení výsledků a předávání cen. Po rozhovorech se závodníky to vypadá, že s novým závodem byli všichni celkem spokojení. Jen typy modelů byly jednotvárné.
V kategorii GT1 to bylo Porsche 911 Slot.it, v kategorii GT3 Viper Scaleauto. Závod GT CUP budeme příští rok pořádat stejným způsobem a možná přidáme jako trofej původní putovní pohár.
|