Thunderslot
|
|
Thunderslot je Italská firma, která se specializuje na modely historických závodních aut z šedesátých let kategorie Classic.
Modely navrhuje Ital Giovanni Montiglio (letecký inženýr v důchodu), který je také úspěšný závodník s dráhovými modely.
Modely jsou
tvarově, barevně i v detailech dobře zpracované. Karoserie jsou z odolné hmoty, která snáší při jízdě nárazy bez poškození.
Barevné provedení modelů je precizní, nápisy a loga sponzorů jsou detailně udělané a odolné proti odření.
Modely v měřítku 1/32 mají velmi dobré jízdní vlastnosti. Podvozek je s držákem motoru sešroubován třemi šroubky. Držák motoru Sidewinder
má mosazná ložiska pro zadní osu. Přední disky jsou plastové, zadní disky hliníkové, připevněné na ose červíkem. Pneumatiky
jsou na discích navlečené. Motor v modelech je typ Short Can - 21.500 otáček. Pastorek a převod je nylonový s hliníkovou přírubou.
Pro jízdu na domácí autodráze nejsou potřebné žádné úpravy modelu.
Thunderslot vyrábí modely aut, která v šedesátých let závodila ve vytrvalostních závodech v Evropě a v seriálu Can-Am (Canadian - American Challenge Cup), který se jezdil v letech 1966-1974. Slavné vozy této série byly například McLareny, které v různých verzích vyhrály 5 ročníků 1967, 68, 69, 70 a 71. Seriál závodů Can-Am byl pro úspěchy týmu McLaren nazýván "Bruce and Denny show" podle jmen závodníků tohoto týmu Bruce McLarena a Denny Hulma. |
|
McLaren ELVA M1 č. 97 je model vozu z roku 1965, ve kterém startoval americký závodník Charlie Hayes na okruhu v Nassau. V závodě ujel 17 kol a vypadl pro závadu na brzdách. McLaren M1 bylo "zákaznické" auto, které firma Elva Cars vyráběla v licenci pro soukromé týmy a bylo jich prodáno 24 kusů. V autě na obrázku byl motor Oldsmobile V8 s obsahem 4,5 litru a výkonem 310 koní. |
|
Lola T70 CanAm č. 30 je model vozu z roku 1966, se kterým vyhrál Dan Gurney závod seriálu Can-Am v Bridgehamptonu. Vůz měl motor Ford V8 s obsahem 5 litrů a výkonem 520 koní. Celé auto vážilo 680 kg a bylo vyrobeno asi 32 podvozků. S tímto typem vyhrál v roce 1966 John Surtees také první ročník seriálu Can-Am, ale jeho vůz měl motor Chevrolet V8 / 5,7 litru. |
|
McLaren M6A č. 4 je model vozu z roku 1967, se kterým vyhrál závodník a konstruktér Bruce McLaren závod na okruhu Laguna Seca Raceway a také celý seriál Can-Am 1967. Typ M6A vznikl za pouhých 11 týdnů. Motor Chevrolet V8 měl obsah 6 litrů a výkon 525 koní. Podvozek (monokok) byl vyrobený ze směsi hliníku a hořčíku a celé auto vážilo 615 kg. Dva původní podvozky existují a stále jezdí. M6A/1 je v originálním stavu (model na obrázku). S podvozkem M6A/3 závodil Marc Donohue (model Thunderslot McLaren "Sunoco" č.6) |
|
Lola T70 CanAm č. 21 je model vozu z roku 1968, se kterým slavný Mario Andretti startoval v Bridgehamptonu, ale ze závodu odpadl v pátém kole pro nízký tlak oleje. V roce 1968 bylo u Andretiho odpadnutí pro technickou závadu celkem běžné, dojel pouze dva závody. Nejlepší bylo šesté místo v úvodním závodu sezóny 24h Daytona, ale to startoval s Alfou Romeo 33/3. Vůz na obrázku měl motor Ford V8 s obsahem 6,1 litrů a výkonem 550 koní a celé auto vážilo 680 kg. |
|
McLaren M6B č. 11 je model vozu z roku 1968, se kterým v Bridgehamptonu dojel Lothar Motschenbacher na třetím místě. Verze M6B byla řada zákaznických aut a vůz na obrázku s číslem šasí 03 je jedním z prvních prodaných kusů. V současnosti je vůz v původním a pojízdném stavu. Podvozek (monokok) byl vyrobený z hliníku a celé auto vážilo 590 kg. Jaký byl použitý motor není úplně jasné. U podvozku 03 je uveden motor Chevrolet V8 s obsahem 5,8 litru a výkonem 525 koní. Na startovní listině závodu Can-Am Bridgehampton 68 je uvedený motor Ford. |
|
Lola T70 Mk.3 č. 8 je model vozu z roku 1969, se kterým skončila posádka E.Leslie / L.Motschenbacher na třetím místě v závodě Daytona 24 Hours. Podvozek (monokok) z hliníku a oceli a byl navržený tak, aby mohl být použitý libovolý motor. Laminátová karoserie zajišťovala dobrý přítlak při vysokých rychlostech. Motor Chevrolet V8 / 5 litrů měl výkon 420 koní a celé auto vážilo 820 kg. |