úvod     aktuality     klub    závody     komentáře     foto-video     modely     burza     historie     fotoarchiv         

GT CUP 2022 - 10.9.2022 - Česká Lípa (Z.J.)

V sobotu 10. září jsme uspořádali druhý ročník závodu GT Cup. Jsou to dva samostatné závody s modely sportovních vozů. Kvalita závodu byla trochu ovlivněná malým počtem závodníků. Někdo nepřijel ze zdravotních důvodů, někdo nepřijel bez omluvy a některým pozvaným závodníkům bylo zatěžko na pozvánku vůbec odpovědět.

Závodit se začalo v doplňkové kategorii GT1. Začátek závodu zdržel problém s počítačem a jedna jízda se opakovala. Kvalifikaci, ve které se závodí o nejrychlejší čas na jedno kolo, vyhrála domácí "veteránka" Eva Jarošová časem 5.682 sec. Evě chybělo 7 setin vteřiny na překonání absolutního rekordu dráhy, který si chtěla nadělit k sedmdesátým narozeninám. Druhý byl Zdeněk Jaroš časem 5.694 sec. a nikdo další se už pod 6 vteřin nedostal. Na třetím místě kvalifikace byl nadějný "nováček" Petr Vymer časem 6.078 sec. a čtvrtý skončil Jiří Hameta ze Slaného. Podle dosažených časů se závodníci rozdělili do skupin pro další "postupové" jízdy na 4x3 minuty. První i druhou jízdu jeli všichni závodníci a měnili se ve skupinách podle výsledků. Do finále postoupili Eva Jarošová, Zdeněk Jaroš, Jiří Hameta a Eduard Šerber.

Ve finále se jelo rychle, ale téměř bez vypadávání a vypínání dráhy. Průběh byl ze začátku vyrovnaný. Po první jízdě měli Hameta s Jarošem shodně 29 kol, Jarošová a Šerber 27 kol. Po druhé jízdě byl v čele Jaroš 58 kol, Jarošová s Hametou s 57 koly byli druzí a Šerber ztrácel na prvního už 5 kol. Po třetí jízdě vedl Jaroš 88 kol, druhá byla o dvě kola Jarošová a třetí o další dvě kola Hameta. Pořadí se nezměnilo ani ve čtvrté jízdě a tak v kategorii GT1 zvítězil domácí Zdeněk Jaroš před Evou Jarošovou a Jiřím Hametou ze Slaného.

Po polední přestávce se jel hlavní závod s modely GT3. Závod se jel stejným způsobem, jako dopolední závod. Kvalifikaci vyhrála opět domácí Eva Jarošová rekordním časem kategorie GT3 - 5.877 sec. a nikdo další se pod 6 vteřin už nedostal. Druhý byl Jiří Hameta 6.000 sec. třetí Petr Marxgut 6.340 sec. a čtvrtý Petr Vymer 6.379 sec. Z rozjížděk do finále postoupili Jiří Hameta, Zdeněk Jaroš, Eva Jarošová a Petr Vymer. Po první jízdě vedli Jarošová a Hameta s 28 koly, třetí byl Jaroš 27 kol a čtvrtý Vymer 26 kol. Po druhé jízdě byla ve vedení Eva Jarošová 57 kol, o kolo za Evou byl Hameta s Jarošem, čtvrtý Vymer ztrácel 5 kol. Po třetí jízdě se dostal do vedení Hameta 85 kol. O jedno kolo za ním byli Zdeněk a Eva Jarošovi a čtvrtý byl už s velkou ztrátou Petr Vymer. O vítězi se rozhodlo v poslední jízdě. Jaroš sice doháněl vedoucího Jiřího Hametu, ale v cíli skončil o 13 metrů na druhém místě. Třetí skončila o jedno kolo Eva Jarošová.

Následovalo vyhlášení výsledků a předávání cen. Z našeho pohledu to tentokrát nebyl dobrý závod, protože dvě skupiny jsou pro tento typ závodu málo. Aby se pořadí "promíchávalo" a závod byl napínavější, jsou potřeba minimálně tři skupiny. Po závodech jsme s Evou probírali naši "automodelářskou budoucnost". Jestli už není čas s tím skončit, protože jsme staří a závodů se zúčastňuje málo závodníků, ale žádné definitivní rozhodnutí zatím nepadlo. V listopadu uspořádáme poslední letošní závod Den veteránů a potom uvidíme. Na jedné straně nás mrzí, že jsou mezi námi lidé, kterým nestojíme za odpověď na pozvánku, na druhé straně jsou automodeláři, kteří by neměli kde závodit. Asi dává smysl, nenechat se otrávit a pořádat závody pro ty, kteří mají tuto zábavu rádi.