"center">
|
SILUETY 2021 - 9.10.2021 - Česká Lípa (Z.J.)
V sobotu 9.10.2021 pořádal "klub nostalgických důchodců" na autodráze v České Lípě pátý ročník závodu Siluety 2021.
K závodu byl přihlášený plný počet závodníků, ale před závodem se tři závodníci odhlásili z pracovních a zdravotních důvodů.
Startovalo nás jen devět, ale na kvalitu závodu to vliv nemělo. Domácí závodníky Evu Jarošovou, Vláďu Kuchaře a
Zdeňka Jaroše doplnili Gérard Caupéne, Martin Veselý a Tomáš Mitscherling z Nového Boru. Tradičně se zúčastnil
Jiří Hameta ze Slaného a po roční přestávce přijel Pavel Wasserbauer z Prahy. Startoval také úplný nováček Petr Marxgut z Kladna
a na to, že to byl jeho první závod, si vedl velmi dobře. Ve spolupráci s Jiřím Hametou jsme pro letošní ročník závodu upravili
stavební pravidla kategorie Gr.5. V předchozích závodech startovala většina modelářů s modelem BMW M1. Povolením libovolných
motorů a povolením úprav karoserie se sortiment modelů rozšířil a všechny byly srovnatelně výkonné. V závodě starovaly
modely BMW M1, Ferrari 512, BMW 320, Ford Capri, Toyota Celica a Nissan Skyline. Změna pravidel byla úspěšná, protože o vítězství
mezi sebou bojovaly modely BMW M1, Ferrari 512 a BMW 320.
|
"center">
|
Vrátili jsme se k původní délce závodu na jednu hodinu. Závod byl rozdělený na dvě části, první byla
dlouhá 4x5 minut, druhá 4x10 minut a výsledky obou částí se sčítaly. Závod začal 2 minutovou kvalifikací, ze které se
započítává nejrychlejší čas na jedno kolo. Kvalifikaci vyhrála domácí Eva Jarošová časem 6.056 sec. Druhý skončil Zdeněk Jaroš 6.170 sec.
a jen o málo pomalejší byl Gérard Caupéne 6.217 sec. Časy byly nezvykle rychlé a vyrovnané. Pavel Wasserbauer zrychlil proti loňskému závodu
o celou jednu vteřinu (čas 6.518 sec,) a i poslední v kvalifikaci Petr Marxgut zajel jedno kvalifikační kolo za 6.695 sec. Podle pořadí v kvalifikaci
se závodníci rozdělili do tří skupin pro první část závodu.
|
"center">
|
Celý závod probíhal nezvykle plynule, protože se jen minimálně vypadávalo a dráha se téměř nevypínala. Po první 20ti minutové části závodu
se dostal do průběžného vedení domácí Vladimír Kuchař. Na druhém místě byl se ztrátou jednoho kola Zdeněk Jaroš, o další kolo byl třetí
Gérard Caupéne a o další jedno kolo byla na čtvrtém místě Eva Jarošová. Ani na dalších místech nebyly mezi závodníky velké odstupy, tak se dal
předpokládat napínavý průběh druhé, delší části závodu.
Po první polovině závodu byla polední přestávka vyplněná jako obvykle gulášem. Guláš byl dobrý, ale polední přestávka je záludná v tom,
že starší závodníci pomýšlejí po guláši spíš na odpolední zdřímnutí na gauči, než na dramatický souboj na autodráze. Složení skupin pro odpolední část
závodu se trochu měnilo, Z první skupiny vypadla Eva Jarošová a nahradil ji Vladimír Kuchař, který první část vyhrál.
Rozdíly mezi závodníky byly těsné a tak se závodilo naplno od začátku až do konce.
Po první 10ti minutové jízdě vedl Zdeněk Jaroš - 92 kol, druhý byl Gérad Caupéne - 91 kol, třetí Eva Jarošová - 89 kol a čtvrtý Vladimír Kuchař - 88 kol.
Po druhé jízdě se dostal do čela Gérard Caupéne - 184 kol, druhý byl Zdeněk Jaroš - 183 kol, třetí místo držela Eva Jarošová - 181 kol a čtvrtý byl Vladimír Kuchař - 179 kol.
Po třetí jízdě se vrátil do čela průběžného pořadí Zdeněk Jaroš - 273 kol, na druhé místo poskočil Vladimír Kuchař - 271 kol, třetí byla stále Eva Jarošová - 270 kol
a na čtvrté místo se propad pro technickou závadu Gérard Caupéne. U jeho modelu se po kolizi zablokovala zadní osa takovým způsobem, že byly vytrhané zuby na pastorku.
Gérad musel ze závodu odstoupit a skončil celkově poslední.
V poslední jízdě se rozhodovalo o prvenství mezi Vladimírem Kuchařem (BMW M1) a Zdeňkem Jarošem (BMW 320). V cíli měl Zdeněk Jaroš průběžně 361 kol a
Vladimír Kuchař 360 kol. S velkým napětím se čekalo na sečtení obou částí závodu. O celkovém vítězství rozhodl výkon Vladimíra Kuchaře v dopolední části a
závod vyhrál s náskokem půl kola. Na třetím místě zůstala Eva Jarošová, dá se tedy konstatovat, že stupně vítězů ovládli domácí důchodci.
(Poznámka autora: tak jsem se ještě na závodech nikdy nenadřel, řídit čtyřicet minut model BMW 320 v plném soustředění bylo náročné, na to už jsem fakt starý :-).
|
"center">
|
Po sečtení výsledků následovalo vyhlášení pořadí a předávání diplomů a praktických cen. A jak je u nás již tradicí, tak ani ten poslední neodejde s prázdnou
a dostane cenu útěchy, která tentokrát vyšla na smolaře závodu Gérarda Caupéna. Možná, že se některým závodníkům nepodařilo naplnit svoje cíle a očekávání,
ale po závodě vypadala většina spokojeně. Závěrem bych chtěl poděkovat Ing. Karlu Musilovi za řízení závodu i když neměl tentokrát za pultem moc práce
a také Barboře a Martině za vzorné "pomocné služby". Během závodu jsme také probrali plány na následující období. Vyplynulo z toho, že většina nemá zájem o účast
na klubových závodech, především proto, že se závodí ve čtyřech kategoriích. Z toho důvodu Klubovku zatím pořádat nebudeme, ale myslíme si, že je to škoda, zvyšovala se tím
úroveň modelů i závodníků. Účastnit se jen tří závodů za rok je málo, ale s tím jako pořadatelé nic nenaděláme (můžeme to ale kdykoliv změnit).
podrobné výsledky jsou pod záložkou "závody" SILUETY
|
|