Den veteránů - 5.6.2021 - Česká Lípa (Z.J.)
V sobotu 5. června jsme mohli po roční přestávce konečně dokončit loňskou závodní sezónu závodem "Den veteránů" v kategorii Classic. Už při plánování
závodu bylo jasné, že účast bude menší, protože nepřijedou kamarádi ze Slovenska. Nakonec nás bylo ještě méně, protože nepřišli ani závodníci, kteří
to mají na autodráhu jen kousek. Zato nám přibyl jeden "nový" závodník Eduard Šerber. Také počasí nám přálo, protože po poměrně chladném období
se v den závodu udělalo teplo a tak to byl další "horký" závod. Navzdory menšímu počtu závodníků byl závod dramatický, všichni závodníci byli rychlí
a bylo to znát na časech a výsledcích.
|
Závody měly tentokrát nezvyklý začátek. Ráno před vstupem na dráhu jsme se všichni šťourali v nose. Zdravotní hlídka Barbora a Martina dohlížela na
provedení testů a vyhodnocovala výsledky. Bylo pozitivní, že jsme byli všichni negativní.
Závody byly spojené s klubovkou a odpadl páteční trénink. Ten však nebyl potřeba, protože se všichni dostatečně rozjezdili při klubovém závodě. Výsledky
z klubového závodu v kategorii Classic jsme použili pro rozdělení závodníků do skupin pro hlavní závod na 4x10 minut a nic se tentokrát nesčítalo.
Při tomto závodě skončil dlouhý monopol modelů Matra 670 a na prvních místech byly modely NSR Porsche 908 a Thunderslot McLaren M6. Matra 670 startovala
tentokrát jen jedna.
Z rychlejší skupiny překvapivě vypadli dva favorité. Jiří Hameta, vítěz loňského ročníku a domácí Eva Jarošová. Tak bylo už před startem jasné,
že to bude mít Jirka s obhajobou vítězství těžké, protože druhá skupina jezdí obvykle trochu pomaleji. Přesto není nemožné zajet v pomalejší skupině
dobrý výsledek. Evě se to podařilo a posunula se v pořadí na čtvrté místo.
Po první jízdě vedl Zdeněk Jaroš, o jedno kolo před Gérardem Caupénem. Na třetím místě byli se stejným počtem kol Eva Jarošová a Vladimír Kuchař. Daniel
Hameta se od začátku potýkal s technickými problémy a ztrácel na prvního už šest kol.
Po druhé jízdě se dostal do průběžného vedení Gérard Caupéne o tři kola před Zdeňkem Jarošem. Na třetím místě byl o jedno kolo Vladimír Kuchař a čtvrtý
byl Daniel Hameta, ale už se ztrátou 10 kol na první místo.
Po třetí jízdě bylo zase vše jinak. Na prvním místě byl opět Zdeněk Jaroš o čtyři kola před Gérardem Caupénem. Vladimír Kuchař byl třetí se ztrátou jednoho jednoho kola.
Čtvrtá byla Eva Jarošová, ale na Kuchaře už ztrácela devět kol.
Před poslední jízdou to pro vedoucího Jaroše vypadalo nadějně a měl šanci na první vítězství ve "Veteránech". Ale jsou to závody a o výsledku
je rozhodnuto až v cíli. Stačila malá chvilka nepozornosti, následovala velká rána a bylo po nadějích. Otevřela se tedy šance pro Gérarda
Caupéna a Vláďu Kuchaře. Vláďa měl výhodu lepší dráhy, jel na prostřední modré, Gérard na krajní červené, která je nejpomalejší. O vítězství rozhodla
větší zkušenost Gérarda, který předvedl soustředěný výkon bez jediné chyby a nedal Vláďovi žádnou šanci. Zdeněk Jaroš klesl s poškozeným modelem na třetí místo.
Následovalo vyhlášení výsledků a tím jsme konečně uzavřeli loňskou sezónu. Snad ta letošní bude trochu lepší a stihneme odjezdit všechny tři pohárové závody.
Další závod by měl být v průběhu prázdnin, kdy nahradíme vytrvalostní závod týmů, závodem jednotlivců s modely kategorie GT. Propozice a termín tohoto závodu
dáme na web co nejdříve.
|