úvod     aktuality     klub    závody     komentáře     foto-video     modely     burza     historie     fotoarchiv         

Klubovka - 27.6.2020 - Česká Lípa (Z.J.)
V sobotu 27.6.2020 jsme se po delší přestávce sešli na další Klubovce. Závodu se tentokrát zúčastnili jen "místní" modeláři. Pavel Wasserbauer z Prahy se z rodinných důvodů omluvil a Jirku Hametu ze Slaného už považujeme za domácího. Závody se jely obvyklým způsobem na 4x4 minuty s výjimkou kategorie GT, kde byl závod prodloužený na 4x10 minut. V kategorii GT jsme chtěli před srpnovou 2,4 hodinovkou vyzkoušet, jak se budou chovat motory při větší tepelné zátěži. Podmínky pro zkoušku motorů byly příznivé, protože sobota byla horká a na dráze bylo odpoledne třicet stupňů. Vlivem vyšší teploty zřídnul med na povrchu dráhy a tak to ze začátku trochu klouzalo, ale povrch se postupně ojížděl a zlepšoval. Při závěrečné kategorii GT už autíčka seděla tak dobře, že se Eva pokoušela v kvalifikaci zajet absolutní rekord dráhy. K úspěchu jí chybělo pouhých 0,05 vteřiny, tak se dá bez přehánění konstatovat, že to byla opravdu "horká klubovka".

První byla na řadě kategorie Classic - modely historických aut. Jirka Hameta vyhrál kvalifikaci a i v závodě si udržoval s přehledem vedení až do konce. Na druhém místě skončil Zdeněk Jaroš a třetí byl Vladimír Kuchař. Závod vetránů proběhl v poklidu, ale to jsme se zatím jen rozehřívali.

Druhý závod se jel v kategorii Gr.C - modely závodních prototypů. Rozehřátá Eva Jarošová vyhrála kvalifikaci a suveréně vyhrála i závod. Jiřímu Hametovi, který skončil na druhém místě, ujela o dvě kola. Třetí skončil těsně Zdeněk Jaroš. Autíčka Jirky Hamety a Zdeňka Jaroše od sebe dělilo v cíli pouhých pár centimerů. Ale oba dva byli po závodě spokojení, protože tak "natěsno" to mají nejraději.

Následoval závod v kategorii Gr.5 - modely cestovních aut. Závod se jel po polední přestávce a dráha už byla v dobrém stavu. Minutová kvalifikace o nejlepší čas obvykle trochu promíchá složení závodníků ve skupinách. Zajet rychlý čas na jedno kolo a jet rychle v závodě jsou hodně odlišné dovednosti. Výměny závodníků ve skupině přispívají dramatičnosti závodu, ale v této kategorii se to opravdu míchalo. Zdeněk Jaroš vyhrál kvalifikaci, ale v závodě dojel třetí. Vladimíru Kuchařovi se v kvalifikaci nedařilo, ale závod vyhrál. Ohodnotit upřímně výsledek kvalifikace Evy Jarošové ve veřejném prostoru si netroufám, Eva spadla až do druhé skupiny, ale v závodě se zlepšila a dojela druhá. Naopak Martin Veselý zajel rychlý čas (druhé místo), ale v závodě se mu nedařilo a skončil poslední. Prostě napínavý závod, tak jak to má být.

Poslední závod se jel v kategorii GT - modely sportovních aut. Je to nejrychlejší kategorie komerčních modelů, ve kterých jsou motory LongCan s 50.000 otáčkami. Závod byl za účelem tréninku na 2,4 hodinovku prodloužený na 4x10 minut. Kvalifici vyhrála Eva Jarošová časem 5.994 sec. Druhý čas zajel Jirka Hameta, ale v závodě se mu pro technické problémy na modelu nedařilo. Vladimír Kuchař zajel v kvalifikaci pomalý čas (v tréninku jezdil časy pod 6 vteřin), ale v závodě byl nejrychlejší. Kdyby se před poslední jízdou nesrazil s Evou Jarošovou, tak by vyhrál. Při kolizi poškodil model a vlivem utržené karoserie ztratil v poslední jízdě minimálně 6 kol. Výborný výkon v závodě s maximálním nasazením předvedl Gérard Caupéne, ale model Lamborghini GT3 na lepší výsledek neměl.

Závod proběhl navzdory horkému prostředí bez protestů v přátelské atmosféře a tak by to mělo být vždy a všude. Jen Jirka Hameta mi jednou vynadal, když jsem ho při předjíždění vyhodil z drážky. Ale přísahám na mou duši a na psí uši, že jsem to neudělal úmyslně a ještě jednou se za to omlouvám. Nejhorší to bylo asi pro Karla Musila, který se celý den potil u pultu časoměřiče. Další závod máme naplánovaný na 22.srpna - bude to čtvrtý ročník vyrvalostního závodu týmů 2,4 hodinovka. A myslím, že si všichni přejeme, aby ten den bylo ošklivo, zima a pršelo.