úvod     aktuality     klub    závody     komentáře     foto-video     modely     burza     historie     fotoarchiv         

Siluety - 22.2.2020 - Česká Lípa (Z.J.)
V sobotu 22.2.2020 pořádal "klub nostalgických důchodců" na domácí autodráze v České Lípě čtvrtý ročník závodu Siluety. Závod měl proti minulým ročníkům menší počet účastníků, ale na napětí a dramatické okamžiky to žádný vliv nemělo. Pozvaných závodníků bylo dost, ale nakonec se jich na start postavilo pouze osm. Je těžké vybrat termín závodu tak, aby vyhovoval všem. Domácí závodníky Vláďu Kuchaře, Evu Jarošovou a Zdeňka Jaroše doplnili kamarádi ze slovenského klubu MAC Revúca, Laco Koterba a Rado Johan, kteří to k nám mají 750 kilometrů daleko. Přijeli také další tradiční účastníci, Jiří Hameta ze Slaného, Pavel Wasserbauer z Prahy a Tomáš Zedníček. Startovní pole bylo navzdory menší účasti dostatečně kvalitní. Jiří Hameta vyhrál v České Lípě poslední dva pohárové závody, Eva Jarošová vyhrála Siluety v roce 2017 a Pavel Wasserbauer zvítězil v loňském roce v seriálu Slot.it. Dal se tedy očekávat dramatický závod a také se to naplnilo, protože před poslední jízdou (po 70 minutách) měli závodníci na druhém až čtvrtém místě ujeto shodně 607 kol. Ale to předbíhám.

krátké video ze závodu "SILUETY"  - foto a video Ing. Karel Musil

Každý rok měníme trochu pravidla závodu a letos to bylo prodloužení jízdního času. Závod se jel na dvě části, každá na 4x10 minut a výsledky obou částí se sčítaly. Závod začal 2 minutovou kvalifikací, ze které se započítává nejrychlejší čas na jedno kolo. Kvalifikaci vyhrál Zdeněk Jaroš časem 6.231 sec. Druhý skončil Rado Johan časem 6.448 sec. o chloupek pomalejší byl Jiří Hameta 6.482 sec. a čtvrtá skončila po vlažném výkonu Eva Jarošová 6.516 sec. Na špatný výkon v kvalifikaci doplatil domácí favorit Vladimír Kuchař, který nepostoupil do první skupiny a tím prakticky ztratil možnost závodit o přední umístění. Podle pořadí v kvalifikaci se závodníci rozdělili do skupin pro první část závodu. Výsledky kvalifikace sice trochu napoví o rychlosti závodníků, ale 80 minut jízdy je dlouhá doba a tak se v průběhu závodu může stát ledacos.

První část závodu probíhala nezvykle plynule, protože se jen minimálně vypadávalo a tak se dráha téměř nevypínala. Po první polovině závodu vedl Zdeněk Jaroš s náskokem 11 kol, ale na dalších místech to bylo velmi vyrovnané, tři závodníci měli shodně 346 kol. Druhý byl Jiří Hameta, za ním byla o půl kola Eva Jarošová, na kterou ztrácel Rado Johan pouhých 60 cm. Druhá skupina už tak vyrovnaná nebyla. Vladimír Kuchař na pátém místě měl na první skupinu ztrátu 6 kol, za ním byl o dalších 16 kol Laco Koterba, sedmý byl Tomáš Zedníček a na posledním místě byl Pavel Wasserbauer.

Po první polovině závodu byla polední přestávka vyplněná jako obvykle gulášem. Guláš byl sice dobrý, ale těsné výsledky první části závodu přinášely trochu nervozity do poledního klidu. Po obědě se občerstvení a odpočinutí závodníci pustili do závěrečné části závodu. Složení skupin se neměnilo, takže se opakovala dopolední část závodu ve stejném obsazení. Zdeněk Jaroš měl luxusní náskok, proto mu stačilo udržovat rozvážné tempo a jen si hlídal soupeře. Na dalších místech to ale vřelo a pořadí se měnilo po každé drážce. Po první jízdě byl v čele Jirka Hameta (87 kol), před Rado Johanem (87 kol) a Evou Jarošovou (86 kol). Po druhé jízdě byla v čele Jarošová (175 kol), druhý byl Johan (174 kol) a třetí Hameta (172 kol). Po třetí jízdě bylo pořadí opět vyrovnané a všichni tři závodníci měli 261 kol. Rozhodla čtvrtá jízda po které měl Jiří Hameta 349 kol, o 1,2 metru za ním byla Eva Jarošová. Rado Johan pokazil poslední jízdu na červené dráze ve které ztratil 4 kola a připravil se tak o stupně vítězů. Ve druhé skupině se proti dopolední části pořadí nezměnilo. Vladimír Kuchař sice odpoledne zrychlil, ale na celkové čtvrté místo mu chybělo 5 kol. Laco Koterba ztrácel na Kuchaře v součtu 36 kol, Tomáš Zedníček ve druhé části také zrychlil, ale na Koterbu mu chybělo celkově 12 kol. Na posledním místě zůstal Pavel Wasserbauer.

Už před sčítáním výsledků bylo celkem jasné, že si Zdeněk Jaroš udržel první místo díky náskoku z první části závodu. Druhý skončil Jiří Hameta o necelé kolo před Evou Jarošovou a čtvrtý skončil Rado Johan se ztrátou 5 kol na Evu. Po sečtení výsledků následovalo vyhlášení pořadí a předávání diplomů a praktických cen. A jak je u nás již tradicí, tak ani ten poslední neodejde s prázdnou a dostane cenu útěchy. Sice jen malou, ale cena je cena :-) Možná, že se některým závodníkům nepodařilo naplnit svoje cíle a očekávání, ale po závodě vypadali všichni docela spokojeně. Závěrem bych chtěl poděkovat Ing. Karlu Musilovi za řízení závodu i když neměl tentokrát za pultem moc práce a také Barboře a Martině za vzorné "pomocné služby". Díky tomu, že závod proběhl rychleji než obvykle, jsme po skončení poseděli a probrali různé modelářské problémy a plány do budoucnosti. Z hovorů vyplynulo, že na červnové šestihodinovce v Revúci budeme startovat ve stejném týmu jako vloni (Koterba, Jarošová, Jaroš) a že tam bude startovat také Jirka Hameta. Také pravděpodobně uspořádáme o prázdninách čtvrtý ročník závodu 2,4 hodin, ale dojde ke změně kategorie a místo Gr.C se bude závodit s modely GT. Ale jsou to zatím jen předběžné informace.