Šestihodinovka Revúca - potřetí a naposledy ? - 1.6.2019 (Z.J.)
|
"center"> |
Po drobných zmatcích s elektronikou a měřením časů začal závod kvalifikací na 2x1 minutu, ve které jde o dosažení nejrychlejšího času
na jedno kolo. Kvalifikaci vyhrál tým "důchodců" (v součtu 205 let) Koterba/Jaroš/Jarošová, když Laco Koterba jako týmová jednička zajel
v posledním kole kvalifikace čas 7.145 vteřiny. Dosažený čas je rekord kvalifikace na šestihodinovku, podle nových pravidel závodu
s "malým" motorem. Dosažené časy rozhodly o výběru drážek a postavení posádek na startu. Při závodě se závodníci střídali po 15 minutách.
Na každé drážce (barvě) se jelo 45 minut, rozdělených do tří částí. Člen týmu, který nezávodil, nasazoval, proto nebyl u dvoučlenných
posádek žádný čas na odpočinek.
|
"center"> |
Celý závod proběhl klidně a v poměrně přátelské atmosféře bez hádek. Některé posádky byly spokojené, někteří byli spokojení méně.
Třeba Zdeněk Zajíček, který sám absolvoval cestu v autě dlouhou 2x700 km a odpadl pro problémy s motorem byl po závodě hodně smutný.
Ale takové už je závodění, někdy to jde dobře, někdy to stojí za prd :-).
|
"center"> |
Na závěr si dovolím přidat pár osobních a modelářských poznámek. Přípravě modelu a tréninku jsme tentokrát věnovali dostatek času a výsledek se částečně dostavil. Nejrychlejší čas v kvalifikaci a snesitelné třetí místo v závodě. Do Revúce jsme přijeli týden před závodem a zúčastnili jsme se hodinového závodu s Hondou. Kvůli deštivému počasí jsme museli omezit naplánované výlety do okolí, tak se dostalo jen na společenské návštěvy u kamarádů Laca a Rada. Laco nám předvedl sbírku modelů Ferrari a velmi hezkou zahrádku. U Rada jsme obdivovali akvarijní rybičky, velikou sbírku vyhraných pohárů a krásný výhled z terasy na okolní kopce. Také vzpomínám na moc dobrý dort, který nám nabídla paní Johanová (stále se mi sbíhají sliny, když si na něj vzpomenu). Z turistických atrakcí jsme stihli jen světoznámé Muránské sysle :-). Většinu času jsme ale chodili na dráhu trénovat a ladit model. Výsledky z tréninků byly povzbudivé, naše týmová jednička Laco zajížděl s pomalejším tréninkovým autíčkem bez problémů časy pod 7,30 vteřin na kolo a i Eva, která si s dráhou v Revúci moc nerozumí, zajela občas dobrý čas kolem 7,50 vteřin. Dráha byla během tréninků namazaná tak akorát a je škoda, že se pořadatelé nedali přesvědčit a před závodem dráhu přimazali. To pro nás znamenalo drobné změny na vyladěném modelu a zpomalení asi o tři desetiny na kolo. V přípravě na závod jsem se potýkal s problémy nestálé výkonnosti motorů NSR. Pro závod jsem připravoval 6 motorů Shark 40. Po zaběhnutí byly dva motory nepoužitelné, točily pod 30 tisíc a ampérový odběr kolísal. U dalších dvou motorů při zajíždění v modelu kolísaly otáčky mezi 38-33 tisíci a jen dva motory měly stálý výkon a otáčky. S jedním jsme odjezdili všechny tréninkové jízdy a odrovnala ho až čerstvě namazaná dráha, s druhým jsme odjeli závod. Motor točil před závodem 39.000 ot. a odebíral 0,35A na 12V. Po závodě klesly otáčky na 35.500 a ampérový odběr kolísal mezi 1 - 2,5 A. Uhlíky byly sjeté asi o polovinu, kolektor byl relativně čistý, ale byla v něm drážka. Podle zachycených poznámek ostatních závodníků se zdá, že jsem problémy s motory neměl sám. Zdá se, že jsou způsobené přílišnou tvdostí uhlíků, protože u typu Shark 30, kde jsou uhlíky měkčí se takové problémy neobjevují. |
"center"> |