úvod     aktuality     klub    závody     komentáře     foto-video     modely     burza     historie     fotoarchiv         

2.4 hodin - 11.11.2017 - Česká Lípa (Z.J.)
Třetím závodem na "domácí" autodráze jsme se jako pořadatelé rozloučili s letošní závodní sezónou. Tento závod jsme neměli v plánu, ale protože se na tradiční 6-hodinovku Revúca, nepřihlásil dostatečný počet posádek, uspořádali jsme závod jako náhradu. Doufáme, že to příští rok bude lepší a že se na vytrvalostním závodě týmů sejdeme v dostatečném počtu na autodráze v Revúci. Myslím, že by bylo od nás modelářů nezodpovědné, nechat zaniknout závod s tak dlouhou tradicí.

Závod "2.4 hodin" byl vytrvalostní závod dvoučlenných týmů, který se jel na 4 x 36 minut (2.4 hodiny). Závodilo se s modely Slot.it Gr.C (prototypy závodních aut "Le Mans"). Na startu se sešlo 7 posádek z klubů MAC Revúca, MK Púchov, SCRC Jihlava, Autodráhy.info, KAM Jablonné v Podještědí, Hradec Králové a MRC Česká Lípa. Pro zajímavější průběh závodu vytvořili zúčastnění závodníci tři mezinárodní česko-slovenské týmy. Martin Kumičák a Martin Veselý, Eva Jarošová a Rado Johan, Laco Koterba a Zdeněk Jaroš. Páteční a sobotní trénink probíhal v klidu, protože kromě Martina Kumičáka z Púchova už všichni závodníci dráhu znají z předchozích závodů.

Závodit se začalo v sobotu okolo desáté hodiny. 2 minutovou kvalifikaci vyhrála posádka Koterba-Jaroš časem 6.298 sec. na 1 kolo. Druhá v kvalifikaci byla posádka Johan-Jarošová s časem 6.415 sec. a třetí byla posádka Němeček-Kačírek s časem 6.626 sec. Posádka Šostek-Zajíček zvolila zajímavou strategii a úmyslně jela v kvalifikaci tak pomalu, aby byla poslední. Možná měli závodníci z Jablonného obavy z přímého soupeření s rychlými týmy v první skupině, nevím :-)

Kvalifikace rozdělila týmy do dvou skupin a závod po krátkém "zmatku" u pultu časoměřiče začal. Jeho průběh ale nebyl příliš dramatický. Posádka Koterba-Jaroš zvolila poklidný způsob jízdy bez rizika a celý závod odjezdila na napětí 10V. Přesto si od prvních minut začala vytvářet a postupně navyšovat náskok, který byl v cíli 20 kol na druhou posádku Šostek-Zajíček. Na třetím místě dojela "smíšená" posádka Johan-Jarošová, která měla po kvalifikaci šanci na boj o první místo, ale... Rado Johan pokazil (už tradičně :-) první jízdu na modré dráze a Eva přidala stejně špatný výkon na dráze červené. V závěru závodu se sice dotahovali na druhé místo, ale chybělo jim k tomu 5 kol.

Příjemným překvapením byl výkon další česko-slovenské posádky Veselý-Kumičák. Na začátku tréninku měli trochu problémy s vyladěním modelu, ale dokázali autíčko dostat do dobré formy. Také Tomáš Zedníček se synem Vítkem zajeli velmi dobrý závod. Začínali na 6. místě, ale ke konci hodně zrychlovali. Najezdit na krajní zelené dráze 150+150 kol je výborný výkon, kterým se dostali po poslední jízdě na 4.místo. Zklamáním byl výkon posádky Němeček-Kačírek, která podcenila přípravu modelu a měla v průběhu závodu opakované technické problémy. To mě u Standy překvapilo, protože je zkušený modelář.



podrobné výsledky jsou na: "2.4 hodin"     fotky ze závodu jsou na: "foto - nové"

Závod skončil kolem páté hodiny odpoledne a protože nikdo nahlas nenadával, tak snad byli všichni s pořádáním spokojení. Při vyhlašování výsledků ale chyběla Alenka Kuchařová, takže předávání cen proběhlo tentokrát bez polibků. Jako pořadatelé jsme se po závodě shodli na tom, že vytrvalostní závod týmů už nebudeme opakovat. 30ti metrová, čtyřproudá dráha není na tento typ závodu vhodná. Také prostory dráhy a depa byly tentokrát přeplněné. Závodníci, obsluha dráhy, diváci, bylo to až moc lidí. Proto bychom chtěli pořádat příští rok pouze závody jednotlivců a účast bude omezená na tři skupiny, to je 12 závodníků. Předběžně máme v plánu tři závody v těchto termínech. Únor/březen "Hodinovka" (cestovní auta), v období prázdnin "Gr.C" (název závodu ještě není) a začátkem listopadu "Den veteránů" (modely Classic).

Děkujeme všem za účast na závodech, především kamarádům ze Slovenska, kteří musí ujet 1.500 km, aby si mohli chvilku zajezdit na "domácí" autodráze.